UIT BALANS...

het DFNA 9 gen heeft meestal als eerste effect op het evenwichtsorgaan. Het evenwichtsorgaan (labyrint) bestaat uit drie halfcirkelvormige organen die tevens nauw verbonden zijn aan het slakkenhuis van het oor. In deze kanalen zitten ook trilharen, net als in het slakkenhuis. Bij ons gaan de trilharen eerste kapot en gaan geen leven lang mee. Als eerste bemerkte ik op ongeveer mijn dertigste dat ik met fietsen af en toe spontaan de berm in fietste! Dat kon ik dan echt niet corrigeren, dus vallen en opstaan. Gênant en vervelend.

Nu ruim 20 jaar later functioneert mijn evenwichtsorgaan maar voor 20%. ik kan niet meer fietsen, al helemaal niet in het donker, bovendien loop ik in het donker te zwalken als een dronken vent. Bijvoorbeeld de bioscoop verlaten en de trappen opgaan als de lichten nog niet aan zijn, vergeet het maar. Helemaal uit balans. Dus ik blijf zitten totdat heel de titelrol afgelopen is en de lichten weer aangaan.

Hebben jullie ook van dit soort ervaringen. Schrijf een commentaar en lucht je hart. Groetjes André


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Fran (donderdag, 11 juni 2015 10:41)

    Ja, heel erg herkenbaar en wat de bioscoop betreft vraag ik bij de bisoscoop een apparte ringleiding bij Ned. films, Misschien is het wat voor jullie. Ik kan het helaas niet meer verstaan maar de laatste keer ben ik naar 50 teinten grijs geweest met marian o.a. en je kunt het beste even van te voren opbellen of mailen of ze ringleiding voor je klaarleggen. Wel graag opgeladen kun je erbij zeggen. En ik vraag een plaats bij de deur zodat ik niet voor mensen langs moet anders zit ik ineens op iemands schoot.